niedziela, 22 listopada 2009

Świąteczne fusilli


Makaron z suszonymi pomidorami, natką pietruszki i serkiem mascarpone to wspaniała fuzja włoskich smaków. Musiałam wypróbować ten przepis Nigelli Lawson (z jej książki "Nigella ekspresowo") jeszcze przed świętami. Nie było sensu czekać :) Zmniejszyłam odpowiednio ilość składników tak, aby wystarczyło na obiad dla dwóch osób.

Składniki:

- 250g makaronu (u mnie pełnoziarnisty)
- 125g mascarpone
- 60g suszonych pomidorów, po odsączeniu oleju
- 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
- 1 łyżeczka wódki
- szczypta soli
- 1/4 łyżeczki cukru
- sól do gotowania makaronu
- parmezan

Przygotowanie:

Pomidory pokroić w paseczki lub w kostkę, włożyć do miseczki, zalać wódką i posypać solą oraz cukrem, wymieszać, odstawić na czas gotowania się makaronu. W osolonej wodzie ugotować fusilli al dente. Odcedzić, przełożyć makaron z powrotem do garnka, dodać mascarpone i wstawić na ciepły palnik. Mieszając podgrzewać, aż serek oblepi świderki. Dodać pomidorki i natkę pietruszki, wymieszać. Gotowe danie posypać wiórkami parmezanu.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. bardzo fajny blog, ciesze sie, ze tu trafilam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też się bardzo cieszę Moniko :) Mam nadzieję, że zostaniesz stałym gościem ;)

    OdpowiedzUsuń